شوهرم فکر کرده من نوکرشم

شوهرم-فکر-کرده-من-نوکرشم

ثبت و از سویی بازدارنده رفتار بی‌ادبانه وارد شود. برای مثال در بعضی مشاغل در قیاس با دیگر مشاغل رفتار کلامی تند و گاه بی‌ادبانه رایج است و فرد کارفرما یا کارگر بعد ازمدتی آن را شیوه گفت‌وگوی خود به ویژه با زیردستان خود می کند. بی شک همسر شما به راحتی نمی‌تواند شغل خود یا والدین خود را برای همیشه ترک کند اما اگر حداقل بداند که علت رفتار کلامی وی چیست، ممکن است در مدیریت و بهبود آن تامل بیشتری کند.

 

   ضرورت مدیریت عوامل پرخاشگری

وجود ناکامی‌های کوچک و بزرگ در زندگی روزمره، شغل، تحصیل، روابط مالی، خانوادگی و در مجموع همراه بودن همیشگی احساس مورد ظلم قرار گرفتن و تحت فشار بودن یکی از دلایل شایع پرخاشگری کلامی و صد البته پرخاشگری فیزیکی است. یک ذهن پر از کینه و حس انتقام، زبانی تند و گزنده و دست و پایی زننده دارد. متاسفانه منابع یاد شده را به راحتی نمی‌توان از زندگی شهری و پر از دغدغه این روزها حذف کرد و گاه با آن نمی‌توان سازگار شد. تنها کار ممکن پیشگیری حداقلی است، فرد یاد می‌گیرد از ورود به موقعیت‌های تنش‌زا حتی‌الامکان خودداری کند.

   از روان‌پزشک کمک بگیرید

وجود یک بیماری نامحسوس جسمی یا روانی و عوارض برخی داروها هم ممکن است که باعث این مشکل شود. با مراجعه به روان پزشک و بررسی دقیق سطح هورمون‌های خاص در خون و معاینه دقیق وضعیت جسمی می‌توان به وجود داشتن یا نداشتن اختلال روانی یا جسمی پی برد که خوشبختانه درمان‌های دارویی و روان درمانی چاره کار خواهد بود.